تاکتیک های ارزان بازاریابی

۱۳۹۹/۶/۳۱ دوشنبه
(1)
(0)
تاکتیک های ارزان بازاریابی
تاکتیک های ارزان بازاریابی

گلرنگ پخش مدیا - اگر پول زیادی برای تبلیغات و بازار یابی ندارید نگران نباشید تاکتیکهای کم هزینه ی فراوانی وجود دارد که می توانید در کسب و کار خود به کار ببرید تا باعث موفقیت شما شود.
در اینجا به چند تاکتیک بازار یابی کم هزینه ولی موثر اشاره می کنیم که هم به گردش کار شما کمک می کند و هم به شما یاری می دهد که از سرمایه ی خود در تولید محصولات بیشتر گسترش کسب و کار و توجه بیشتر به کارکنانتان استفاده کنید:
۱- به مشتریان خوب و وفادار خود جایزه بدهید. هزینه ی به دست آوردن یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از نگه داشتن یک مشتری قدیمی است برنامه ی جایزه دادن به مشتری یک گزینه ی بسیار خوب بازاریابی است.
۲- بازار یابی مجازی یک روش بسیار خوب برای بازاریابی محصولات یک فروشگاه است. یک وب سایت درست کنید که مشتریان بتوانند از آن طریق نظرات خود را به شما منتقل کنند.
۳- انجام تبلیغات را خودتان به عهده بگیرید. وقتی خودتان تبلیغ می کنید هزینه ها کاهش می یابند امام این کار ممکن است وقتگیر باشد. مطمئن شوید که شیوه ی بازاریابی شما با نیازهای بازاریابی فروشگاه که قبلا در نظر داشته اید سازگاری دارد.
۴-تبلیغات دهان به دهان بهترین شکل بازاریابی است. ایجاد تفکر مناسب در افراد بسیار حائز اهمیت است.
۵- روی بهترین مشتریان احتمالی خود تمرکز کنید. سعی کنید تعداد بیشتری از مشتریان جدید خود را شبیه به بهترین مشتریان کنونی خود کنید. مشتریان فعلی را تحلیل کنید و ببینید آنها در چه مواردی با هم اشتراک دارند.
۶- با یافتن شرکای دیگر از بین سایر کسب وکارها در برنامه های بازار یابی خود می توانید دامنه ی کار خود را وسعت ببخسید، در عین حال هزینه ی شما کاهش می باید.
۷- در صدی از درآمد نا خالص خود را به عنوان بودجه ی سالیانه ی بازار یابی تعیین کنید.
۸- نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف محصول یا استراتژی بازار یابی شما تاثیر بگذارد هوشیار باشید.